Tel. +40 264 368 001 ; +40 264 368 002 ; fax +40 264 365467
primaria@campiaturzii.ro
SERVICIUL ADMINISTRATIE PUBLICA LOCALA
SEFUL SERVICIULUI
- este functionar public cu functie publica de conducere,
subordonat secretarului si primarului si are in subordine personalul
serviciului
Colaboreaza:
- cu toate compartimentele din cadrul aparatului consiliului
local si cu serviciile publice municipale pentru elaborarea proiectelor de
hotarari in domeniu si consultanta de specialitate
- cu Serviciul Audit pentru realizarea masurilor propuse in
planul de audit
- cu Serviciul Resurse Umane, Salarizare pentru promovarea
strategiilor economice si de personal, pentru comunicate de presa etc.
- cu Directia economica : fundamentarea bugetului de venituri
si cheltuieli la compartimentele pe care le coordoneaza, in functie de
specificul lor
- cu Serviciul Amenajarea teritoriului si Urbanism pentru
promovarea unor proiecte de hotarari, incheierea contractelor de concesionare,
organizarea licitatiilor,
Atributiile sefului de serviciu:
-
Coordoneaza activitatea Serviciului Administratie Publica Locala, care este compartimentul de specialitate al Consiliului local
municipal prin care se sigura indeplinirea sarcinilor.
-
Urmareste inregistrarea actelor, expedierea corespondentei si urmarirea
rezolvarii in termen a actelor ce apartin directiei.
-
Avizeaza actele emise de catre Serviciul Public de Asistenta Sociala
-
Participa la lucrarile comisiei de aplicare a Legii nr. 18/1991,
si avizeaza actele intocmite de catre aceasta.
-
Participa la lucrarile comisiei de aplicare a Ordonantei
de Urgenta nr.20/2001
-
Rezolva problemele curente ale serviciului, precum si sarcinile primite sau
ivite pe parcurs.
-
Coordoneaza activitatea
juridica, contencios, administrativ la care urmareste:
- avizarea juridica a contractelor la care Consiliul local,
prin executiv este parte
- asigura prelucrarea legislatiei cu personalul din aparatul
propriu si al unitatilor aflate sub autoritatea Consiliului local municipal;
- urmareste rezolvarea reclamatilor, sesizarilor, cererilor
adresate serviciului sau repartizate, asigurand aplicarea corecta a
dispozitiilor legale.
-
Coordoneaza compartimentul agricol prin care urmareste completarea, aducerea la
zi si inscrierea corecta a datelor in Registrul agricol, precum si raspunde de
organizarea si depunerea declaratiilor anuale, la termenele stabilite prin lege
-
Propune promovarea sau sanctionarea salariatilor din cadrul serviciului.
-
Sustine in comisiile de specialitate al Consiliului Local materialele propuse
pentru dezbatere in sedinta de Consiliu Local si raspunde interpelarilor
consilierilor locali.
-
Raspunde de pastrarea secretului in problemele serviciului
-
Raspunde de respectarea programului de lucru si a disciplinei in cadrul
serviciului
-
Raspunde de tinerea corecta a evidentei corespondentei
pe serviciu.
-
Raspunde de raportari lunare, trimestriale si anuale legate de probleme
juridice.
-
Raspunde de hotararile si dispozitiile notificate de Prefectura judetului Cluj.
- indeplineste si alte
atributii stabilite prin lege sau prin alte acte normative, prin hotarari ale
consiliului local, dispozitii ale primarului ori primite de la sefii ierarhici
Competenta:
-semnarea
actelor interne elaborate de catre serviciu, precum si a actelor care ies din
institutie,impreuna cu conducatorul institutiei, care nu implica financiar sau
juridic institutia
Serviciul Administratie Publica Locala are ca principale activitati urmatoarele:
-Activitati privind registrul agricol;
-Activitati privind Compartimentul de
Informare a Cetatenilor.
-Asistenta juridica a Primariei
-Alte activitati.
ACTIVITATILE PRIVIND REGISTRUL AGRICOL.
Cuprinde:
-intocmirea si tinerea la zi a registrului
agricol care constituie documentul oficial de evidenta primara pe formularul
aprobat,prin inscrierea datelor anuale ale
gospodariilor populatiei;
-efectuarea operativa a transcrierilor de
animale in registrul unic de transcriere;
-elibereaza certificatele de producatori
agricoli in baza de date inscrise in registrul agricol;
-elibereaza adeverinte persoanelor care
beneficiaza de dispozitiile legii privind protectia sociala a somerilor si
reintegrarea lor profesionala,respectiv daca au sau nu
teren in evidenta registrului agricol;
-comunica cu alte primarii privind
vanzarea-cumpararea de animale;
-elibereaza bilete de proprietate a
animalelor pentru vanzarea lor;
-elibereaza adeverinte pentru cetatenii
care urmeaza sa beneficieze de prevederile Legii
nr.247/2005;
-tine la zi evidenta pasunilor municipiului,repartizarea acestora si nivelul taxelor de pasunat;
-tine la zi evidenta terenurilor agricole proprietatea
statului(dupa definitivarea aplicarii Legii
nr.247/2005).
ACTIVITATILE PRIVIND BIROUL DE INFORMARE A
CETATENILOR.
Compartimentul de informare a cetatenilor
din cadrul aparatului propriu al Consiliului local al Municipiului Campia
Turzii asigura indeplinirea sarcinilor cu privire la:
-efectuarea operatiunile de
registratura pentru intreaga corespondenta a institutiei : primeste
inregistreaza, repartizeaza , descarca pe baza nomenclatorului si expediaza toate documentele care sunt primite
sau emise de institutie ;
-primirea , inregistrarea ,
urmarirea si solutionarea la termen a raspunsurilor efectuate de
compartimentele de specialitate cu privire la sesizari , reclamatii si petitii
transmise de Guvernul Romaniei , Senat , Camera Deputatilor , Parlament ,
Prefectura Judetului Cluj , Consiliul Judetean;
-primirea si inregistrarea
corespondentei cu regim special ;
-tinerea evidentei actelor cu
termen si urmareste rezolvarea acestora in termen stabilit ( de lege , sau prin
rezolutia primarului );
-gestionarea timbrelor postale
necesare desfasurarii corespondentei ;
-pastrarea stampilelor
primar , primaria , si amprenta
semnatura primar si raspunde pentru corecta aplicare a acestora ;
-intocmirea si eliberarea
autorizatiilor de nunta ;
-eliberarea actelor si la
descarcarea lor conform nomenclatorului institutiei pe baza indicativelor si a
termenelor de pastrare ,mentionat pe fiecare document care este elaborat de
compartimentul de specialitate (nu primeste acte care nu vor avea inscris pe ele
indicativul din nomenclator);
-asigurarea modelelor de
formulare tip de cereri de informatii
si reclamatii administrative ;
-studierea si aplicarea legislatiei in domeniu
activitatii pe care o desfasoara;
inregistrarea si tinerea evidentei
monitoarelor oficiale ( registru special);
-efectuarea lucrarilor de
multiplicare a documentelor pentru corecta repartizare a acestora pe baza
rezolutiei data de primar;
-asigurarea informarii
cetatenilor cu privire la modul de lucru , atributiile si competentele
Primariei si Consiliului Local : actele necesare care trebuie depuse pentru
solutionarea cererilor cetatenilor a sesizarilor ,reclamatiilor si petitiilor
precum si termenii de solutionare a
acestora;
-informatiile generale pe care
trebuie sa le furnizeze cetatenilor despre atributiile si competentele altor
institutii ;
-indosarierea si predarea la
arhiva institutiei , in conditiile legii a corespondentei remisa de secretar ,
sef serviciu administratie locala , sef birou CIC , precum si corespondenta
proprie;
-primirea si prezintarea documentelor de la
compartimentele institutiei pentru mapa de semnaturi la primar,secretar,viceprimar-dar numai pe
acelea care sunt semnate la intocmit, sef serviciu sau birou, control
preventiv,juridic s.a.- ex.comisii ;
-asigura buna desfasurare a
relatiilor publice
-asigurarea tehnoredactarii
documentelor incredintate de catre secretar , sef serviciu administratie locala
si sef birou CIC ;
-colaborarea si participarea la
activitati comune cu alte servicii functionale din cadrul primariei;
ACTIVITATILE PRIVIND
COMPATIMENTUL DE ASISTENTA JURIDICA.
Compartimentul de Asistenta
Juridica are in competenta urmatoarele atributii:
-Asigura asistenta juridica
compartimentelor aparatului propriu;
-Urmareste aparatia actelor normative si
informeaza conducerea Primariei asupra atributiilor ce
decurg din acestea;
-Conduce si tine la zi indexul actelor normative;
-Asigura respectarea actelor normative de
catre toate compartimentele Consiliului Local si preintampina incalcarea
legalitatii;
-Formuleaza cereri de chemare in judecata,intampinari,cereri recoventionale si alte cereri specifice
in procedurile litigiilor civile;
-Initiaza cu celelalte compartimente si
organe locale de specialitate actiuni de popularizare a legilor;
-Asigura, potrivit legii, reprezentarea
unitatii administrativ teritoriale in fata organelor judecatoreti arbitrale
precum si raporturile cu persoane juridice si fizice;tine
evidenta tuturor cauzelor aflate in curs de judecata;
-Ia masuri necesare pentru realizarea
creantelor,obtinerea titlurilor executorii si sprijina
executarea acestora;
-Intocmeste,la
cerere,proiecte de contracte(inchiriere,concesiune etc.),instructiuni,procese
verbale si alte acte cu caracter normativ;
ALTE ACTIVITATI.
-pregatirea si
desfasurarea sedintelor de consiliu local;
-conducerea evidentei numerotarii
dispozitiilor emise de primar si hotararilor luate de Consiliul local si
transmiterea lor;
-evidenta persoanelor condamnate
penal si care si-au pierdut drepturile electorale;
-tine evidenta prezentei
consilierilor locali la sedintele ordinare si extraordinare ale Consiliului
local;
-realizarea sarcinilor ce revin
serviciului prin dispozitiile primarului sau prin hotararile Consiliului local;
-inscrierea bunurilor proprietate
privata a municipiului,gajate in registrul special de gajuri;
-organizarea si pregatirea
lucrarilor privind recensamantul animalelor domestice;
-sectorizarea localitatii in
cazul in care se organizeaza recensamantul populatiei si referendumul;
-indeplinirea atributiilor ce
revin Consiliului prin legea electorala pe intreaga perioada a campaniei
electorale si intre alegeri;
-coordoneaza activitatea de
arhivare a tuturor documentelor provenite din activitatea institutiei;
-asigura secretariatul comisiei
locale de aplicare a dispozitiilor legii nr.10/2001,privind regimul juridic a
unor bunuri imobile preluate de statul roman in perioada 1945-1989;
-initiaza actiuni de popularizare
a legilor,decretelor,hotararilor Guvernului si a altor acte normative precum si
a dispozitiilor primarului sau a hotararilor Consiliului local