Compartimentul de Audit

449

Compartimentul de audit reprezintă structura funcţională de bază organizată ca activitate independentă şi obiectivă în domeniul auditului intern, în subordinea directă a primarului Municipiului Câmpia Turzii.

Compartimentul de audit efectuează activităţi de audit intern pentru a evalua dacă sistemele de management financiar şi control ale entităţii publice sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţă şi eficacitate.

Auditul intern se exercită asupra tuturor activităţilor desfăşurate la nivelul entităţii publice în care este organizat şi funcţionează, inclusiv la entitățile aflate în subordonare/ în coordonare/ sau sub autoritate cu privire la formarea și utilizarea fondurilor publice, precum și la administrarea patrimoniului public.

Atribuţiile compartimentului de audit public intern

  1. elaborează/actualizează norme specifice privind exercitarea activităţii de audit intern în cadrul entităţii publice în care îşi desfăşoară activitatea, avizate de către compartimentul de audit intern de la nivelul entităţii publice ierarhic superioare, dacă nu se dispune altfel;
  2. elaborează proiectul Planului multianual de audit intern, şi pe baza acestuia, proiectul Planului anual de audit intern şi le înaintează spre analiză şi aprobare conducătorului entităţii publice; efectuează actualizarea planurilor de audit în funcție de modificările legislative și organizatorice sau la solicitarea expresă a Unității Centrale de Armonizare a Auditului Public Intern (UCAAPI);
  3. efectuează activităţi de audit intern pentru a evalua dacă sistemele de management şi control ale entităţii publice sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţă şi eficacitate; efectuarea activității de supervizare a misiunilor de audit intern
  4. informează UCAAPI despre recomandările neînsuşite de către conducătorul entităţii publice, precum şi despre consecinţele acestora;
  5. raportează periodic la solicitare asupra constatărilor, recomandărilor şi concluziilor rezultate din activitatea de audit intern;
  6. elaborează Raportul anual al activităţii de audit intern şi îl supune analizei şi aprobării conducătorului entităţii publice;
  7. în cazul identificării unor iregularităţi sau posibile prejudicii, informează imediat conducătorul entităţii publice şi structura de control intern abilitată să continue cercetările;
  8. verifică respectarea normelor, instrucţiunilor, precum şi a Codului privind conduita etică a auditorului intern în cadrul compartimentului de audit intern din entităţile publice aflate în subordinea/sub autoritatea entităţii publice în care îşi desfăşoară activitatea şi formulează recomandări care să determine creşterea performanţelor muncii de audit intern.

Auditul intern se exercită asupra tuturor activităţilor desfăşurate la nivelul entităţii publice în care este organizat şi funcţionează. La nivelul municipiului Câmpia Turzii, auditul public intern se exercită asupra activităţilor desfăşurate la nivelul instituţiei, precum şi asupra activităţilor desfăşurate la nivelul unităţilor aflate în subordonare/coordonare şi a celor  la care Consiliul Local asigură finanţarea în proporţie mai mare de 50%.

Compartimentul de audit intern auditează, cel puţin o dată la 3 ani, fără a se limita la acestea, următoarele:

  1. activităţile financiare sau cu implicaţii financiare desfăşurate de entitatea publică din momentul constituirii angajamentelor până la utilizarea fondurilor de către beneficiarii finali, inclusiv a fondurilor provenite din finanţare externă;
  2. plăţile asumate prin angajamente bugetare şi legale, inclusiv din fondurile comunitare;
  3. administrarea patrimoniului, precum şi vânzarea, gajarea, concesionarea sau închirierea de bunuri;
  4. concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul public al statului sau al unităţilor administrativ-teritoriale;
  5. constituirea veniturilor, respectiv modul de autorizare şi stabilire a titlurilor de creanţă, precum şi a facilităţilor acordate la încasarea acestora;
  6. alocarea creditelor bugetare;
  7. sistemul contabil şi fiabilitatea acestuia;
  8. sistemul de luare a deciziilor;
  9. sistemele de conducere şi control, precum şi riscurile asociate unor astfel de sisteme;
  10. sistemele informatice.

Obiectivele compartimentului de audit intern sunt stabilite astfel încât să sprijine entitatea/structura auditată în următoarele direcţii:

  1. asigurarea bunei administrări a patrimoniului;
  2. respectarea conformităţii în planificarea şi desfăşurarea activităţii;
  3. asigurarea unor sisteme informatice fiabile;
  4. îmbunătăţirea sistemelor de management al riscurilor, control şi guvernanţă;
  5. îmbunătăţirea eficienţei şi eficacităţii activităţilor şi operaţiunilor.

În funcţie de natura acestora, misiunile de audit intern ce se derulează în cadrul compartimentului de audit intern, sunt:

  1. misiuni de asigurare;
  2. misiuni de consiliere;

Serviciile de asigurare furnizate de auditorii interni în activitatea lor acoperă:

  1. auditul de regularitate, care reprezintă examinarea tuturor activităţilor desfăşurate la nivelul entităţii publice, sub aspectul respectării cadrului normativ, principiilor, regulilor, procedurilor şi metodologiilor care le sunt aplicabile;
  2. auditul performanţei, care examinează dacă criteriile stabilite pentru implementarea obiectivelor şi sarcinilor entităţii publice sunt corecte pentru atingerea ţintelor şi apreciază dacă rezultatele sunt conforme cu obiectivele;
  3. auditul de sistem, care reprezintă o evaluare de profunzime a sistemelor de conducere şi control intern, cu scopul de a stabili dacă acestea funcţionează economic, eficace şi eficient; pentru deficienţele identificate sunt formulate recomandări care determină corectarea acestora.

Serviciile de consiliere furnizate de auditorii interni în activitatea lor acoperă:

  1. furnizarea de consultanţă privind dezvoltarea de noi programe, sisteme şi procese şi/sau efectuarea de schimbări semnificative în programele şi procesele existente, inclusiv proiectarea de strategii de control corespunzătoare; consultanţa are ca scop identificarea obstacolelor care împiedică desfăşurarea normală a proceselor, stabilirea cauzelor, determinarea consecinţelor, prezentând totodată propuneri de soluţii pentru eliminarea acestora;
  2. facilitarea înţelegerii, care constă în acordarea de asistenţă privind obţinerea de informaţii suplimentare pentru cunoaşterea în profunzime a funcţionării unui sistem, standard sau a unei prevederi normative, necesare personalului responsabil cu implementarea acestora;
  3. formarea şi perfecţionarea profesională, care constă în furnizarea de cunoştinţe teoretice şi practice referitoare la procesele de management al riscurilor, de control şi de guvernanţă, prin organizarea de cursuri şi seminare.

Contact

  • Strada: Laminoriștilor nr. 2, camera 31, etaj 1.
  • Telefon: (0040) – 264 – 368004, int.124
  • E-mail: audit@campiaturzii.ro

FIȘIERE

Total Documente: 1