Politica de confidențialitate

123

Vă rugăm să citiţi cu atenţie informaţiile care urmează:

Acest website foloseste atât cookie-uri proprii, cât şi de la terţi, pentru a furniza vizitatorilor o experienţă mult mai bună de navigare şi servicii adaptate nevoilor şi interesului fiecăruia.

În conformitate cu Directiva “e-Intimitate” a UE, în vigoare de la 26 mai 2012 şi cu prevederile Legii nr. 506 din 17 noiembrie 2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice, tuturor vizitatorilor website-ului li se cere consimţământul înaintea transmiterii de cookies în computerele acestora.

Ce este un “cookie”?

Un “Internet Cookie” (termen cunoscut şi ca “browser cookie”, “HTTP cookie” sau pur şi simplu “cookie”) este un fişier de mici dimensiuni, format din litere şi cifre, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se accesează Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisă de către un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) şi este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard driveul utilizatorului).

Scopul și utilizarea modulelor cookie

Platforma campiaturzii.ro instalează module cookie doar pentru a permite îmbunătățirea funcțiilor oferite, astfel încât experiența ocazionată de vizitarea site-ului să devină mai plăcută. Domeniul campiaturzii.ro nu utilizează module cookie pentru a culege, a prelucra, a difuza sau a înregistra date cu caracter personal.

“Cookie”-urile joacă un rol important în facilitarea accesului şi livrării multiplelor servicii de care utilizatorul se bucură pe Internet, cum ar fi:

• Personalizarea anumitor setări precum:

– limba în care este vizualizat un site;

– moneda în care se exprimă anumite preţuri sau tarife;

– păstrarea opţiunilor pentru diverse produse (măsuri, alte detalii etc.) în coşul de cumpărături (şi memorarea acestor opţiuni) – generându-se astfel flexibilitatea “coşului de cumpărături”;

– accesarea preferinţelor vechi prin accesarea butonului “Înainte” şi “Înapoi”.

• Cookie-urile oferă deţinatorilor de site-uri feedback asupra modului cum sunt utilizate site-urile lor de către utilizatori, astfel încât să le poată face şi mai eficiente şi mai accesibile pentru utilizatori;

• Permit aplicaţiilor multimedia sau de alt tip de pe alte site-uri să fie incluse într-un anumit site pentru a crea o experienţă de navigare mai valoroasă, mai utilă şi mai placută;

• Îmbunătăţesc eficienţa publicităţii online.

Care sunt avantajele cookie-urilor?

Un cookie conţine informaţii care fac legătura între un web-browser (utilizator) şi un web-server anume (website-ul). Dacă un browser accesează acel web-server din nou, acesta poate citi informaţia deja stocată şi reacţiona în consecinţă. Cookie-urile asigură utilizatorilor o experienţă plăcută de navigare şi susţin eforturile multor website-uri pentru a oferi servicii confortabile utilizatorilor: ex – preferinţele în materie de confidenţialitate online, opţiunile privind limba site-ului, coşuri de cumpărături sau publicitate relevantă.

Care este durata de viaţă a unui cookie?

Cookie-urile sunt administrate de webservere. Durata de viaţă a unui cookie poate varia semnificativ, depinzând de scopul pentru care este plasat. Unele cookie-uri sunt folosite exclusiv pentru o singură sesiune (session cookies) şi nu mai sunt reţinute, odată ce utilizatorul a părăsit website-ul, în timp ce alte cookie-uri sunt reţinute şi refolosite de fiecare dată când utilizatorul revine pe acel website (‘cookie-uri persistente’). Cu toate acestea, cookie-urile pot fi şterse de un utilizator în orice moment prin intermediul setărilor browserului.

Ce sunt cookie-urile plasate de terţi?

Anumite secţiuni de conţinut de pe unele site-uri pot fi furnizate prin intermediul unor terţe părţi / furnizori (ex.: news-box, un video sau o reclamă). Aceste terţe părţi pot plasa cookie-uri prin intermediul altui website şi ele se numesc “third party cookies” pentru că nu sunt plasate de proprietarul website-ului respectiv. Furnizorii terţi trebuie să respecte de asemenea legea în vigoare şi politicile de confidenţialitate ale deţinătorului site-ului.

Aceste cookie-uri pot proveni de la următorii terţi: facebook.com, twitter.com, etc.

Cum sunt folosite cookie-urile de către website

  • vizită pe website poate plasa cookie-uri în scopuri de:
  • creştere a performanţei website-ului;
  • analiză a vizitatorilor;
  • geotargetting;
  • înregistrare a utilizatorilor.

Alte cookie-uri ale terţelor părţi

Pe unele pagini, terţii pot seta propriile cookie-uri anonime, în scopul de a urmări succesul unei aplicaţii sau pentru a particulariza o aplicaţie. Datorită modului de utilizare, website-ul nu poate accesa aceste cookie-uri, la fel cum terţele părţi nu pot accesa cookie-urile deţinute de respectivul website. De exemplu, când utilizatorul distribuie un articol folosind butonul pentru reţelele sociale aflat pe un website, acea reţea socială va înregistra activitatea utiliatorului, nu website-ul pe care se află butonul.

Ce tip de informaţii sunt stocate şi accesate prin intermediul cookie-urilor?

Cookie-urile păstrează informaţii într-un fişier text de mici dimensiuni, care permit unui website să recunoască un browser. Web-serverul va recunoaşte browserul, până când cookie-ul expiră sau este şters. Cookie-ul stochează informaţii importante, care îmbunătăţesc experienţa de navigare pe Internet, de exemplu:

  • setările limbii în care se doreşte accesarea unui site;
  • păstrarea unui utilizator logat în contul de webmail;
  • securitatea online banking;
  • păstrarea produselor în coşul de cumpărături.

De ce sunt cookie-urile importante pentru Internet?

Cookie-urile reprezintă punctul central al funcţionării eficiente a Internetului, ajutând la generarea unei experienţe de navigare prietenoase şi adaptată preferinţelor şi intereselor fiecărui utilizator. Refuzarea sau dezactivarea cookie-urilor poate face unele website-uri imposibil de folosit. Refuzarea sau dezactivarea cookie-urilor nu înseamna că utilizatorul nu va mai primi publicitate online – ci doar că aceasta nu va mai putea ţine cont de preferinţele şi interesele utilizatorului, evidenţiate prin comportamentul de navigare.

Exemple de întrebuinţări importante ale cookie-urilor (care nu necesită autentificarea unui utilizator prin intermediul unui cont):

  • conţinut şi servicii adaptate preferinţelor utilizatorului – categorii de ştiri, vreme, sport, hărţi, servicii publice şi guvernamentale, website-uri distractive şi servicii de turism;
  • oferte adaptate pe interesele utilizatorilor – reţinerea parolelor, preferinţelor de limbă (ex.: afişarea rezultatelor căutărilor în limba română)
  • reţinerea filtrelor de protecţie a copiilor privind conţinutul pe Internet (opţiuni family mode, funcţii de safe search);
  • măsurarea, optimizarea şi caracteristicile de analytics – cum ar fi: confirmarea unui anumit nivel de trafic pe un website, ce tip de conţinut este vizualizat şi modul cum un utilizator ajunge pe un website (ex. prin motoare de căutare, direct, din alte website-uri etc.). Deţinătorii website-urilor derulează aceste analize pentru a perfecţiona website-urile, în beneficiul utilizatorilor.

Securitate si probleme legate de confidenţialitate

Cookie-urile NU sunt viruşi! Ele folosesc formate tip plain text. Nu sunt alcătuite din bucăţi de cod, aşa că nu pot fi executate, nici nu pot rula în mod automat. În consecinţă, nu se pot duplica sau replica pe alte reţele pentru a rula sau a se replica din nou. Deoarece nu pot îndeplini aceste funcţii, nu pot fi considerate viruşi. Cookie-urile pot fi, totuşi, folosite pentru scopuri negative. Deoarece stochează informaţii despre preferinţele şi istoricul de navigare al utilizatorilor, atât pe un anume website cât şi pe alte website-uri, cookie-urile pot fi folosite ca o formă de Spyware. Multe produse anti-spyware sunt conştiente de acest fapt şi, în mod constant, marchează cookie-urile pentru a fi şterse, în cadrul procedurilor de ştergere/scanare anti-virus/anti-spyware. În general, browserele au integrate reglaje de confidenţialitate, care furnizează diferite nivele de acceptare a cookie-urilor, perioada de valabilitate şi ştergere automată după ce utilizatorul a vizitat un anumit site.

Alte aspecte de securitate legate de cookie-uri

Deoarece protecţia identităţii este foarte valoroasă şi reprezintă dreptul fiecărui utilizator de Internet, este indicat să se ştie ce eventuale probleme pot crea cookie-urile.

Pentru că prin intermediul lor se transmit în mod constant, în ambele sensuri, informaţii între browser şi website, dacă un atacator sau persoană neautorizată intervine în parcursul de transmitere a datelor, informaţiile conţinute de cookie pot fi interceptate. Deşi foarte rar, acest lucru se poate întâmpla dacă browserul se conectează la server folosind o reţea necriptată (ex.: o reţea WiFi nesecurizată).

Alte atacuri bazate pe cookie implică reglaje greşite ale cookie-urilor pe webservere. Dacă un website nu solicită browserului să folosească doar canale criptate, atacatorii pot folosi aceasta vulnerabilitate pentru a păcăli browserele în a trimite informaţii prin intermediul canalelor nesecurizate. Atacatorii utilizează apoi informaţiile cu scopul de a accesa neautorizat anumite site-uri.

Este foarte important ca utilizatorii să fie atenţi în alegerea metodei celei mai potrivite de protecţie a informaţiilor personale.

Sfaturi pentru o navigare sigură şi responsabilă, bazată pe cookies

Datorită flexibilităţii lor şi a faptului că majoritatea dintre cele mai vizitate website-uri, inclusiv cele mai mari, folosesc cookie-uri, acestea sunt aproape inevitabile. Dezactivarea cookie-urilor nu va permite accesul utilizatorului pe site-urile cele mai răspândite şi utilizate, printre care: Facebook, Twitter, YouTube, Gmail, Yahoo şi altele.

Iată câteva sfaturi care vă pot asigura că navigaţi fără grijă, însă cu ajutorul cookie-urilor:

  • particularizaţi-vă reglajele browserului, în ceea ce priveşte cookie-urile, pentru a reflecta un nivel confortabil pentru dumneavoastră al securităţii utilizării cookie-urilor;
  • dacă nu vă deranjează cookie-urile şi sunteţi singura persoană care utilizează computerul, puteţi regla termene lungi de expirare pentru stocarea istoricului de navigare şi al datelor personale de acces;
  • dacă împărţiţi accesul la calculator, puteţi lua în considerare reglarea browserului pentru a şterge datele individuale de navigare de fiecare dată când închideţi browserul. Aceasta este o variantă de a accesa website-urile care plasează cookie-uri şi de a şterge orice informaţie de vizitare, la închiderea sesiunii de navigare;
  • instalaţi-vă şi actualizaţi-vă constant aplicaţii antispyware. Multe dintre aplicaţiile de detectare şi prevenire a spyware-ului includ detectarea atacurilor pe site-uri. Astfel, împiedică browserul de a accesa website-uri care ar putea să exploateze vulnerabilităţile browserului sau să descarce software periculos;
  • asiguraţi-vă că aveţi browserul mereu actualizat. Multe dintre atacurile bazate pe cookies se realizează exploatând punctele slabe ale versiunilor vechi ale browserelor.

Cookie-urile sunt pretutindeni şi nu pot fi evitate, dacă doriţi să vă bucuraţi de acces pe cele mai bune şi cele mai mari site-uri de pe Internet – locale sau internaţionale. Cu o înţelegere clară a modului lor de operare şi a beneficiilor pe care le aduc, puteţi lua măsurile necesare de securitate, astel încât să puteţi naviga cu încredere pe Internet.

Cum procedați dacă nu doriți să fie instalate module cookie pe computerul dumneavoastră?

Există persoane pentru care stocarea unor informații extrase din computerul sau dispozitivul lor mobil are un caracter relativ invaziv, mai ales atunci când informațiile în cauză sunt stocate și utilizate de către terți care le sunt necunoscuți. Dacă preferați, aveți posibilitatea de a bloca toate modulele cookie sau doar pe unele dintre acestea ori chiar de a elimina module cookie care au fost instalate pe terminalul dumneavoastră. Fiți însă conștient de faptul că riscați să nu puteți utiliza anumite funcții. Pentru a activa acest blocaj, trebuie să modificați parametrii de confidențialitate ai browserului. Unii operatori terți au elaborat instrumente ale căror module permit să se dezactiveze culegerea și utilizarea datelor. Dezactivarea şi refuzul de a primi cookie-uri pot face anumite site-uri impracticabile sau dificil de vizitat şi folosit. De asemenea, refuzul de a accepta cookie-uri nu înseamnă că utilizatorul nu va mai primi / vedea publicitate online. Este posibilă reglarea din browser pentru ca aceste cookie-uri să nu mai fie acceptate, sau se poate regla browserul să accepte cookie-uri de la un anumit website. Dar, de exemplu, daca un utilizator nu este înregistat folosind cookie-urile, nu va putea lăsa comentarii. Toate browserele moderne oferă posibilitatea de a schimba reglajele cookie-urilor.

Aceste reglaje se găsesc, de regulă, în meniurile (butoanele) “Opţiuni”, “Reglaje” sau “Preferinţe” ale browserului.

Termeni şi condiţii de utilizare a siteului www.campiaturzii.ro

Acceptarea condițiilor

campiaturzii.ro este domeniul oficial al MUNICIPIULUI CÂMPIA TURZII (denumit în continuare “MUNICIPIUL CÂMPIA TURZII”) pentru asigurarea unei mai mari transparenţe şi o mai bună înţelegere a activităţilor MUNICIPIUL CÂMPIA TURZII.

Utilizarea site-ului www.campiaturzii.ro (denumit în continuare “site”) presupune acceptarea în totalitate a termenilor şi condiţiilor expuse mai jos.

Termenii şi condiţiile pot fi modificate în orice moment de către administratorul site-ului, denumit în continuare “Administrator”, fără notificarea prealabilă a persoanelor care îl utilizează, denumite în continuare “Utilizatori”.

Utilizatorii vor avea acces permanent la termenii şi condiţiile pentru utilizarea serviciilor pentru a le putea consulta în orice moment.

Accesând şi navigând pe acest site, Utilizatorii acceptă implicit, termenii de utilizare descrişi în continuare.
În cazul în care nu sunt de acord cu termenii şi condiţiile impuse, Utilizatorii trebuie să înceteze accesarea acestui serviciu.

Descrierea serviciilor

Prin intermediul secţiunilor sale, site-ul www.campiaturzii.ro oferă Utilizatorilor informaţii, acte normative, decizii, hotărâri, reglementări şi ştiri referitoare la autoritatea centrală executivă a puterii de stat din România.

Ce este un serviciu electronic?

În cadrul domeniului campiaturzii.ro, un serviciu electronic reprezintă o resursă oferită prin Internet cu scopul de a îmbunătăţi procesul de comunicare dintre cetăţeni şi MUNICIPIUL CÂMPIA TURZII.

Există două tipuri de servicii electronice oferite de domeniului campiaturzii.ro:

  • servicii de informare, care asigură cetăţenilor, presei sau altor factori interesaţi acces uşor şi eficient la informaţii, facilitând consultarea documentelor emise de către MUNICIPIUL CÂMPIA TURZII;
  • servicii de comunicare interactivă (“Contact şi asistenţă”), care permit un mai bun contact cu cetăţenii, cu societatea civilă şi cu alţi factori interesaţi, folosind mecanisme de tip feedback, cu scopul de a îmbunătăţi serviciile şi activităţile MUNICIPIUL CÂMPIA TURZII.

Neangajarea răspunderii

MUNICIPIUL CÂMPIA TURZII întreţine acest domeniu pentru a înlesni accesul public la informaţii privind activităţile sale. Administratorul depune eforturi pentru ca aceste informaţii să fie corecte şi oferite la timp. La semnalarea eventualelor erori, Administratorul va încerca în cel mai scurt timp, corectarea acestora.

Informaţia oferită:

  • este exclusiv de natură generală;
  • nu este în mod obligatoriu atotcuprinzătoare, completă, corectă sau actualizată;
  • poate conţine legături web spre alte site-uri aspura conţinutului cărora MUNICIPIUL CÂMPIA TURZII nu deţine nici un control şi pentru care nu îşi asumă nici o responsabilitate.

Un document disponibil pe site nu reproduce în mod obligatoriu textul unui document oficial.

Numai documentele şi actele normative publicate pe hârtie de către organele abilitate sunt considerate autentice.

Administratorul nu îşi asumă nici o răspundere în cazul în care anumite informaţii sunt furnizate cu întârziere, sunt pierdute, şterse sau nu pot fi stocate pe serverele noastre din orice motive.

De asemenea, nu îşi asumă nici o răspundere pentru consecinţele care pot apărea datorită întârzierii, pierderii sau inexactităţii informaţiilor publicate sau existente pe site.

Utilizatorii vor folosi informaţiile furnizate în cadrul site-ului pe propria răspundere, iar în cazul unei daune generate de utilizarea serviciilor sau informaţiilor furnizate, Utilizatorii acceptă ca Administratorul va fi absolvit de orice răspundere.

Noţiunea de neangajare a răspunderii nu se răsfrânge şi asupra obligaţiei MUNICIPIUL CÂMPIA TURZII de a respecta legislaţia în vigoare şi nu poate exclude obligaţiile MUNICIPIUL CÂMPIA TURZII impuse de lege.

Reguli generale

Administratorul siteului declară următoarele:

  • va depune toate eforturile rezonabile pentru realizarea scopului siteului;
  • va depune toate eforturile (din punct de vedere tehnic sau de altă natură) pentru funcţionarea în bune condiţii a siteului; cu toate acestea, pot exista întreruperi în funcţionare, sau imposibilităţi de accesare de către Utilizatori, pe o perioadă nedeterminată de timp, din orice motive;
  • pe măsura apariţiei unor situaţii noi de orice natură ce impun acest lucru, Administratorul poate modifica condiţiile şi termenii de utilizare.

 

Notă de informare privind protecția datelor cu caracter personal

I. CINE SUNTEM?

Primăria Municipiului Câmpia Turzii (denumită în continuare „Primăria”), având datele de contact precizate mai jos, prelucrează date cu caracter personal în conformitate cu REGULAMENTUL (UE) 2016/679 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor) și a celorlalte prevederi legale aplicabile în materia prelucrării datelor cu caracter personal.

Această notă de informare descrie de ce și cum prelucrăm datele cu caracter personal și oferă informații privind drepturile pe care le aveți atunci când Primăria acționează ca operator de date cu caracter personal în relația cu dumneavoastră (persoană vizată).

II. CUM NE PUTEȚI CONTACTA?

Pentru orice problemă legată de protecția datelor cu caracter personal puteți folosi următoarele date de contact:

  1. Adresa de corespondență: Primăria Municipiului Câmpia Turzii, str. Laminoriștilor nr. 2, Câmpia Turzii, cod 405100, jud. Cluj;
  2. E-mail: primaria@campiaturzii.ro; dpoprimaria@campiaturzii.ro;
  3. Telefon / fax: 0264-368001 / 0264- 365467;
  4. Site: campiaturzii.ro

III. CE SUNT DATELE CU CARACTER PERSONAL?

„Date cu caracter personal înseamnă orice informații privind o persoană fizică identificată sau identificabilă („persoana vizată”); o persoană fizică identificabilă este o persoană care poate fi identificată, direct sau indirect, în special prin referire la un element de identificare, cum ar fi un nume, un număr de identificare, date de localizare, un identificator online, sau la unul sau mai multe elemente specifice, proprii identității sale fizice, fiziologice, genetice, psihice, economice, culturale sau sociale”.

Politica noastră de informare și confidențialitate asupra datelor cu caracter personal are în vedere prelucrarea datelor personale în scopul furnizării serviciilor administrative care țin de buna desfășurare a activității Primăriei. În vederea realizării acestui scop, solicităm beneficiarilor și partenerilor noștri să ne comunice numai acele date cu caracter personal care sunt necesare desfășurării în condiții optime a serviciilor solicitate / oferite de către Primărie.

Datorită diversității serviciilor pe care le oferim, este posibil să prelucrăm mai multe categorii de date personale, acestea variind în funcție de tipul de serviciu / activitate, după cum urmează:

  1. date de identitate: nume de familie, prenume, seria și numărul unui act de identitate (BI / CI, pașaport, certificat de naștere, act de stare civila etc), precum și alte date aflate în documentele de identitate (de exemplu, data nașterii etc);
  2. date de contact (adresă de email, adresa de domiciliu / reședință, număr de telefon);
  3. date legate de profesie și educație/instruire: calificare, formare profesională, locul de muncă și funcția ocupată, calitatea de reprezentant al unei persoane juridice etc;
  4. date obținute ca urmare a accesării site-lui sau a altor platforme online ale Primăriei: identificatorul online al persoanelor care accesează site-ul, paginile sau conturile platformelor de socializare ale Primăriei;
  5. potențiale date de orice tip sau natură primite / colectate prin intermediul platformelor de rețele sociale;
  6. date biometrice (imagini faciale sau voce):
    1. rezultate ca efect al monitorizării video și / sau audio-video a spațiilor utilizate de către Primărie;
    2. voce, aferent înregistrărilor de la evenimente, iar în cazul convorbirilor telefonice doar în măsura în care se înregistrează convorbirile;
    3. imagine, foto sau video, aferent înregistrărilor de la evenimente;
    4. imagini video din cadrul spațiilor utilizate de Primăriesau aferente desfășurării activităților organizate de aceasta;
      preferințe în legătură cu tipuri de servicii și activități / produse;
  7. număr unic de identificare, de exemplu CNP, etc;
  8. date necesare evaluării de riscaferente activității pe linie de ssm, psi, protecția muncii;
  9. este posibil să prelucrăm și date cu caracter personal speciale privind sănătatea, date cu caracter fiziologic, date privind comportamentul, confesiunea religioasă, date privind viața și orientarea sexuală, originea etnică, date care privesc apartenența la sindicate, orientare politică, atât cele declarate de persoana vizată, cât și în măsura în care acestea apar în documente sau declarații publice sau din alte surse disponibile publicului;
  10. semnătura;
  11. informatii privind potențiale contravenții / infracțiuni (care pot fi captate și din surse publice);
  12. date fiscale și / sau financiar-bancare.

 IV. CE TIPURI DE OPERAȚIUNI DE PRELUCRARE DESFĂȘURĂM?

Primăria prelucrează date cu caracter personal în scopul enunțat în prezenta notă de informare, iar pentru aceasta pot fi utilizate una sau mai multe tipuri de operațiuni de prelucrare a datelor cu caracter personal, cum ar fi: colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea sau modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea prin transmitere, diseminarea sau punerea la dispoziţie în orice alt mod, alinierea sau combinarea, restricţionarea, ştergerea sau distrugerea, arhivarea.

În cazul în care Primăria va prelucra ulterior datele cu caracter personal într-un alt scop decât cel asupra căruia ați fost deja informat, vă vom furniza informații suplimentare privind scopul secundar respectiv și orice alte informații relevante.

Păstrăm datele personale prelucrate de noi doar atât timp cât este necesar pentru scopul pentru care au fost colectate:

  1. Pe durata derulării contractului / raportului juridic pentru datele cu caracter personal necesare în executarea acestuia, inclusiv date cu caracter personal cu care Primăria poate intra în contact în desfășurarea raporturtului juridic;
  2. Până la expirarea termenului de prescripție, în ceea ce privește cazurile în care Primăria ar avea un interes legitim să păstreze anumite date cu caracter personal în legătură cu un potențial litigiu ce ar putea să apară între părți;
  3. Pe durata prevazută de lege în situatiile în care există acte normative aplicabile în acest sens (de exemplu, în cazul registrelor de contabilitate obligatorii și a documentelor justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitatea financiară, documente justificative putând consta inclusiv în înregistrarile video / fotografiile realizate în vederea și/sau în cadrul evenimentelor la care vă invitam, etc);
  4. Pe durata gestionării relației cu potențialii beneficiari / parteneri ai Primăriei și reprezentantii lor, respectiv până la exercitarea dreptului de renunțare (opt-out);
  5. Până la retragerea consimțământului pentru prelucrările de date personale întemeiate exclusiv pe consimțământ;
  6. Timp de 30 zile pentru imaginile aferente monitorizării prin mijloace video în sediile utilizate de Primărie;
  7. Pe perioada de arhivare în interes public mentionată de lege sau în politicile aplicabile ale Primăriei, după caz, pentru datele conținute în documentele pentru care legea sau Primăria au prevazută arhivarea;
  8. În orice alte ipoteze ori în absența unor cerințe legale sau contractuale specifice, perioada noastră de referință pentru păstrarea datelor personale este de minim 5 ani de la data încetării relațiilor, respectiv ultimul contact dintre Primărie și persoana vizată.
  9. Oricare date pot fi păstrate de Primărie, prin excepție de la prevederile anterioare, dacă este cazul, până la expirarea termenului de prescripție în ceea ce privește situațiile în care Primăria ar avea un interes legitim să păstreze anumite date cu caracter personal în legătură cu un potențial litigiu ce ar putea să apară între părți, de exemplu în contextul posibilei angajări a răspunderii juridice a Primăriei ori a persoanei vizate de prelucrare.

Cu excepția situațiilor prevăzute de legislația aplicabilă, ștergem datele dumneavoastră cu caracter personal la momentul în care solicitati acest lucru. Situațiile de excepție aplicabile vor fi comunicate solicitantului prin intermediul răspunsului înaintat acestuia în legătură cu solicitarea de ștergere a datelor.

V. CARE SUNT SCOPURILE SPECIFICE ÎN CARE PRELUCRĂM DATE CU CARACTER PERSONAL?

Primăria prelucrează date cu caracter personal în multiple scopuri specifice, iar modalitățile de colectare, baza legală de prelucrare, utilizarea, dezvăluirea, perioadele de păstrare etc. pot fi diferite, în funcție de fiecare scop specific.

Putem folosi datele personale pentru unul sau mai multe dintre scopurile descrise în această notă de informare. În cazul în care Primăria va prelucra ulterior datele cu caracter personal într-un alt scop decât cel asupra căruia ați fost deja informat, vă vom furniza informații suplimentare privind scopul secundar respectiv și orice alte informații relevante.

În principal, vom utiliza datele cu caracter personal în vederea furnizării serviciilor administrative care pot avea legătură cu următoarele, dar fără a se limita la acestea:

  1. Desfășurarea de servicii aflate în legatură cu activitati de comunicare si relații publice, de creare și administrare a comunității beneficiarilor și partenerilor nostri, organizare de evenimente, informare profesională, servicii de marketing si comunicare pentru clienti, transmitere de anunțuri publice, administrare site web și conturi (pagini, grupuri) pe rețelele de socializare, cât și raportat la alte activitati conexe.
  2. Gestionarea relațiilor cu beneficiarii și partenerii nostri (clienți, furnizori, persoane împuternicite, reprezentanți ai administrației centrale și locale, profesioniștidin diverse domenii de activitate etc), raportat la corespondență, oferte, negocieri, gestionare contracte.
  3. Îndeplinirea obligaţiilor contractuale și angajamentelor (protocoale, colaborări etc.) asumate față de beneficiari și parteneri.
  4. Gestionarea riscuriloraflate în legătură cu activitatea noastră, sens în care luăm măsuri de securitate pentru a proteja datele personale, măsuri care implică detectarea, investigarea și soluționarea amenințărilor de securitate.
  5. Datele personale pot fi prelucrate ca parte a monitorizării securității fizice a spațiilor și bunurilor utilizate de Primărie sau la nivelul aplicațiilor informaticepe care le utilizam.
  6. Putem efectua verificări privind persoanele fizice care acționează în calitate de reprezentanți și/sau persoane împuterniciteai unor clienti sau parteneri persoane juridice.
  7. În conformitate cu legea aplicabilă, folosim detaliile de contact ale beneficiarilor și partenerilor nostri pentru a furniza direct sau indirect informații despre care apreciem că sunt de interes pentru acestia.
  8. Putem prelucra datele personale pentru a vă invita la evenimente și programe dedicate, pentru participarea în comunitatea locală la activități culturale, artistice, sportive, profesionale și de business, pentru promovarea de servicii si proiecte sau activități asociate organizate / coordonate de Primărie.
  9. În cazul vizitării site-ului nostru sau a paginilor noastre de pe rețelele sociale, este posibil să prelucrăm unele informații despre identificatorul online al vizitatorului în scopurile amintite în Politica de cookies sau alte date personale care pot fi colectate prin intermediul acestor platforme sau alte surse publice digitale.
  10. Respectarea unor cerințe legale si/sau de reglementare, cum ar fi cele de natură fiscală sau a celor solicitate prin acte normative speciale care reglementează furnizarea de servicii administrative ori, după caz, de arhivare.
  11. Gestiune economică, financiară, administrativă.
  12. Constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță.
  13. Statistici interne.

VI. CARE SUNT TEMEIURILE JURIDICE ALE PRELUCRĂRII DATELOR CU CARACTER PERSONAL?

Prelucrarea datelor cu caracter personal este legală numai dacă și în măsura

în care se aplică cel puțin una dintre următoarele condiții:

  1. persoana vizată și-a dat consimțământul (acordul) pentru prelucrarea datelor sale cu caracter personal pentru un scop specific;
  2. prelucrarea datelor cu caracter personal este necesară pentru executarea unui contract la care persoană vizată este parte, sau pentru a face demersuri la cererea persoanei vizate înainte de încheierea unui contract;
  3. prelucrarea este necesară în vederea îndeplinirii unei obligații legale care îi revine operatorului;
  4. prelucrarea este necesară pentru îndeplinirea unei sarcini care servește unui interes public sau care rezultă din exercitarea autorității publice cu care este învestit operatorul.
  5. prelucrarea este necesară pentru a proteja interesele vitale ale persoanei vizate sau ale altei persoane fizice;

VII. CARE SUNT DREPTURILE PERSOANEI VIZATE?

Primăria asigură transparența informațiilor, a comunicărilor și a modalităților de exercitare a drepturilor persoanei vizate. Primăria este responsabilă pentru facilitarea exercitării oricăruia dintre drepturile dumneavoastră, după cum urmează:

Dreptul de acces

 

Persoana vizată are dreptul de a obține din partea operatorului o confirmare că se prelucrează sau nu date cu caracter personal care o privesc și, în caz afirmativ, acces la datele respective și la următoarele informații:

a. scopurile prelucrării

b. categoriile de date cu caracter personal vizate

c. destinatarii sau categoriile de destinatari cărora datele cu caracter personal le-au fost sau urmează să le fie divulgate, în special destinatari din țări terțe sau organizații internaționale

d. acolo unde este posibil, perioada pentru care se preconizează că vor fi stocate datele cu caracter personal sau, dacă acest lucru nu este posibil, criteriile utilizate pentru a stabili această perioadă

e. existența dreptului de a solicita operatorului rectificarea sau ștergerea datelor cu caracter personal ori restricționarea prelucrării datelor cu caracter personal referitoare la persoana vizată sau a dreptului de a se opune prelucrării

f. dreptul de a depune o plângere în fața unei autorități de supraveghere

g. în cazul în care datele cu caracter personal nu sunt colectate de la persoana vizată, orice informații disponibile privind sursa acestora

h. existența unui proces decizional automatizat incluzând crearea de profiluri, menționat la articolul 22 alineatele (1) și (4), precum și, cel puțin în cazurile respective, informații pertinente privind logica utilizată și privind importanța și consecințele preconizate ale unei astfel de prelucrări pentru persoana vizată

Dreptul la rectificare,

 

Persoana vizată are dreptul de a obține de la operator, fără întârzieri nejustificate, rectificarea datelor cu caracter personal inexacte care o privesc. Ținându-se seama de scopurile în care au fost prelucrate datele, persoana vizată are dreptul de a obține completarea datelor cu caracter personal care sunt incomplete, inclusiv prin furnizarea unei declarații suplimentare.

 

Dreptul la ștergerea datelor

(„dreptul de a fi uitat”),

 

Persoana vizată are dreptul de a obține din partea operatorului ștergerea datelor cu caracter personal care o privesc, fără întârzieri nejustificate, iar operatorul are obligația de a șterge datele cu caracter personal fără întârzieri nejustificate în cazul în care se aplică unul dintre următoarele motive:

a. datele cu caracter personal nu mai sunt necesare pentru îndeplinirea scopurilor pentru care au fost colectate sau prelucrate

b. persoana vizată își retrage consimțământul pe baza căruia are loc prelucrarea, în conformitate cu articolul 6 alineatul (1) litera (a) sau cu articolul 9 alineatul (2) litera (a), și nu există niciun alt temei juridic pentru prelucrarea

c. persoana vizată se opune prelucrării în temeiul articolului 21 alineatul (1) și nu există motive legitime care să prevaleze în ceea ce privește prelucrarea sau persoana vizată se opune prelucrării în temeiul articolului 21 alineatul (2)

d. datele cu caracter personal au fost prelucrate ilegal

e. datele cu caracter personal trebuie șterse pentru respectarea unei obligații legale care revine operatorului în temeiul dreptului Uniunii sau al dreptului intern sub incidența căruia se află operatorul

f. datele cu caracter personal au fost colectate în legătură cu oferirea de servicii ale societății informaționale menționate la articolul 8 alineatul (1)

Dreptul la restricționarea prelucrării,

 

Persoana vizată are dreptul de a obține din partea operatorului restricționarea prelucrării în cazul în care se aplică unul din următoarele cazuri:

a. persoana vizată contestă exactitatea datelor, pentru o perioadă care îi permite operatorului să verifice exactitatea datelor

b. prelucrarea este ilegală, iar persoana vizată se opune ștergerii datelor cu caracter personal, solicitând în schimb restricționarea utilizării lor

c. operatorul nu mai are nevoie de datele cu caracter personal în scopul prelucrării, dar persoana vizată i le solicită pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță

d. persoana vizată s-a opus prelucrării în conformitate cu articolul 21 alineatul (1), pentru intervalul de timp în care se verifică dacă drepturile legitime ale operatorului prevalează asupra celor ale persoanei vizate

Dreptul la portabi- litatea datelor

 

Persoana vizată are dreptul de a primi datele cu caracter personal care o privesc și pe care le-a furnizat operatorului într-un format structurat, utilizat în mod curent și care poate fi citit automat și are dreptul de a transmite aceste date altui operator, fără obstacole din partea operatorului căruia i-au fost furnizate datele cu caracter personal, în cazul în care:

a. prelucrarea se bazează pe consimțământ în temeiul articolului 6 alineatul (1) litera (a) sau al articolului 9 alineatul (2) litera (a) sau pe un contract în temeiul articolului 6 alineatul (1) litera (b)

b. prelucrarea este efectuată prin mijloace automate

Dreptul la opoziție

 

În orice moment, persoana vizată are dreptul de a se opune, din motive legate de situația particulară în care se află, prelucrării în temeiul articolului 6 alineatul (1) litera (e) sau (f) sau al articolului 6 alineatul (1) a datelor cu caracter personal care o privesc, inclusiv creării de profiluri pe baza respectivelor dispoziții. Operatorul nu mai prelucrează datele cu caracter personal, cu excepția cazului în care operatorul demonstrează că are motive legitime și imperioase care justifică prelucrarea și care prevalează asupra intereselor, drepturilor și libertăților persoanei vizate sau că scopul este constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță.
Procesul decizional individual automati- zat, inclusiv crearea de profiluriPersoana vizată are dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată, inclusiv crearea de profiluri, care produce efecte juridice care privesc persoana vizată sau o afectează în mod similar într-o măsură semnificativă.

 

 

 

 

 

Dreptul de a retra- ge consimțământul

 

 

 

Dreptul de a depune o plângere în fața unei autorități de su- praveghere

În momentul în care datele cu caracter personal sunt obținute, operatorul furnizează persoanei vizate următoarele informații suplimentare necesare pentru a asigura o prelucrare echitabilă și transparentă:

a. atunci când prelucrarea se bazează pe articolul 6 alineatul (1) litera (a) sau pe articolul 9 alineatul (2) litera (a), existența dreptului de a retrage consimțământul în orice moment, fără a afecta legalitatea prelucrării efectuate pe baza consimțământului înainte de retragerea acestuia

b. dreptul de a depune o plângere în fața unei autorități de supraveghere

În cazul în care datele cu caracter personal sunt colectate direct de la dumneavoastră, vă aducem la cunoștință că, de regulă, nu sunteți obligat să furnizați informațiile personale către Primărie, cu excepția cazurilor în care furnizarea lor constituie o obligație legală sau contractuală, ori o obligație necesară pentru încheierea unui contract sau altă relație juridică.

Astfel, în măsura în care optați pentru unul sau mai multe dintre serviciile furnizate de operator intrați într-o relație juridică cu Primăria sau beneficiați în alt context de serviciile noastre.

Furnizarea datelor cu caracter personal constituie o necesitate din perspectiva cerințelor legale sau a relației juridice cu noi, deoarece aceste informații sunt necesare pentru onorarea obligațiilor asumate de Primărie în raport cu dvs.  Astfel că în numite situații, în funcție de datele pe care refuzați să le furnizați este posibil ca:

  1. Primăria să fie în imposibilitatea de a încheia contractul ori de a continua relația contractuală cu dumneavoastră;
  2. Primăria să nu poată să îndeplinească o obligație legală.

VIII. CARE SUNT CATEGORIILE DE DESTINATARI?

Primăria poate transmite / acorda acces / divulga datele personale în principal

către următoarele categorii de entități:
1. autorități și entități publice (cum ar fi autorități fiscale, bancare, juridice etc);
2. persoane împuternicite care prelucrează datele personale în numele Primăriei, în conformitate cu instrucțiunile primite de la noi și care respectă această notă de informare, legile privind protecția datelor și orice alte măsuri adecvate de confidențialitate și de securitate (precum furnizori de servicii specializate privind organizarea de evenimente, monitorizare acces și video, servicii în domeniul IT etc.)

Transferurile și divulgarea nu se fac de principiu către entități din afara Uniunii

Europene. Dacă Primăria transmite datele dvs. cu caracter personal către o țară terță sau către o organizație internațională, ne vom asigura că acestea sunt protejate corespunzător, respectiv că transmitem datele într-o țară care asigură un nivel adecvat de protecție conform evaluării de către Comisia Europeană.

IX. OBSERVAȚII, ÎNTREBĂRI, SUGESTII ?
Dacă apreciați că informațiile conținute în prezenta notă de informare sunt

ambigue ori conțin neclarități, puteți solicita în orice moment lămuriri în acest sens din partea noastră la dpoprimaria@campiaturzii.ro .

Puteți să reclamați aspecte care privesc utilizarea datelor dumneavoastră personale, la adresa de e-mail primaria@campiaturzii.ro sau utilizând adresa poștală: Primăria Municipiului Câmpia Turzii, str. Laminoriștilor nr. 2, Câmpia Turzii, cod 405100, jud. Cluj.

De asemenea, aveți dreptul să depuneți o plângere la Autoritatea Națională pentru Supravegherea Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (“ANSPDCP”), http://www.dataprotection.ro/anspdcp@dataprotection.ro.

X.Prin prezenta Notă de informare, am luat la cunoștință de informațiile puse la

dispoziție de către Primăria municipiului Câmpia Turzii și am fost informat/ă cu privire la drepturile pe care le conferă Regulamentul general privind protecția datelor și reglementările dreptului intern privind protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date.

 

Întocmit,

Responsabil cu protecția datelor

Ötvös Edgar Alexandru